Läsar kommentar...

Det är jätte svårt att veta vad man ska göra i din sits, jag kan med egen erfarenhet säga att jag lämnade min man för min älskare och jag har aldrig varit lyckligare.
I det här fallet är du hans älskare, så kanske kommer han lämna sin tjej för dig och bli mycket lyckligare med dig?
Nu vet jag inte vad du har gjort för att bryta hans tillit till dig, men det är en sak som man får jobba upp igen och "bevisa", alltså att han kan lita på dig igen.

Tycker du om honom, och om han tycker om dig, så ser jag inget problem igentligen. Människor utvecklas och går vidare, om du litar på honom och om han säger att han ska lämna sin "tjej" för dig så tycker jag du borde ta honom på allvar.

Som sagt, jag har varit gift, lämnade min dåvarande man för min älskare. Och jag har aldrig varit lyckligare =)
Kanske gör han samma sak för dig om du verkligen vill det?

///Lisa

Linnea här...

jag är ju insatt i Vanessas situation, och jag tycker att hon ska fortsätta träffa andra om hon vill så länga killen inte kan ta sitt förnuft till fånga och lämna sin "tjej". Om hon ger sitt allt till honom vem säger att han kommer lämna henne överhuvudtaget?? skulle han vilja vara men Vanessa till 100% så skulle han strunta i att hans "tjej" har problem eller vad det nu är för ursäkter... det är vad jag tror iallafall... låter kanske hårt men vi kvinnor måste se saningen i vitögat ibland!!!

jag lämnade mitt ex för min pojkvän som jag har nu, han skulle in på operation o så... guu nu låter det jättetaskigt (han var/är kvinnomisshandlare..) men jag ville vara med vi kallar honom gustav å jag var ju så olycklig i mitt förra förhållande så jag tog min egen lycka att tänka på och gick...

Vanessa du kan inte säga till honom att lämna henne för dig en gång till (har ju redan sagts så många gånger) lev ditt liv som DU önskar o vänta inte... han kommer till dig om ödet vill det!!!
puss


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag förstår att du vill det bästa till din vän, självklart. Men allt är inte alltid så enkelt som man tror. Bara för det var lätt för dig, eller mig, eller någon annan att lämna sin partner, så kanske det är jätte svårt för killen i fråga.



Det finns så många olika aspekter som spelar roll, om din förra kille behandlade dig som en gudinna, skulle det vara lika lätt för dig att lämna honom då? Nej jag tror inte det? Men det är bara en liten grej det kan finnas tusen orsaker.



Självklart ska Vanessa göra det som känns bra för henne själv. Hon ska inte lyssna på någon annan än sig själv, för det är hennes känslor och hennes liv det handlar om. Och självklart har hon rätt att träffa andra killar eftersom hon och killen med tjejen inte är tillsammans.



Det är jätte svårt! Vanessa borde bara lyssna på sig själv och göra det som känns rätt.

Om du verkligen gillar killen? Så satsa fullt ut!

Skulle du ångra dig sen så är det inte hela världen att "göra slut", men om du nu mot förmodan skulle slänga bort honom nu så kanske du förlorar en jätte bra kille som verkligen tycker om dig?!



Vad som än händer, Lycka till Vanessa! =)

2010-01-11 @ 11:02:27
URL: http://lisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

ok jag måste bara säga att jag tror det är lättare att lämna nån man älskar för en annan än någon man är rädd för som hotar en till livet om man lämnar dem... men det är bara vad jag tror... eller vet!!?

du skrev... nä jag tror inte det!? men det tror jag för jag har varit i båda situationer...

2010-01-11 @ 11:59:34
Postat av: Lisa

Ja det kanske var lättare för dig, men alla fungerar olika. Jag menade inte något illa mot dig! Det jag menade med det jag skrev var att det kan finnas så många orsaker till varför han inte lämnar henne nu på fläcken. Som sagt alla fungerar olika.



Lots of love



///Lisa

2010-01-11 @ 12:30:17
URL: http://lisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0