Fontänorgasm a.k.a squirt!

Aaa nu fattar ni vad jag ska prata om...
Den där lite speciella orgasmen, squirt!

Jag personligen skulle nog känna mig obekväm om jag fick den eller kanske inte obekväm men man har liksom sett hur det ser ut när dei porrfilmerna får de...
Helt överkåta, typ, och så ser det ut som om de "kissar" på sig

För killar är det ju så klart det bästa som kan hända de, kan jag tänka mig, de ger ju tjejen ultimata njutningen!

Vad är fontänorgasm?

Fontänorgasm eller kvinnlig ejakulation
När kvinnan blir sexuellt upphetsad kan de körtlar, Skenes körtlar, som befinner sig på var sin sida om urinröret tömma sin vätska i samband med orgasm. Det är vanligast att fenomenet uppträder när G-punkten stimuleras men det kan även inträffa utan orgasm. Det kan komma små stänk eller en stor stråle. Mängden varierar från några droppar som knappt märks till en tesked.

Man har kunnat konstatera att kvinnor som får den här sortens ejakulation har bättre bäckenbottenmuskulatur än kvinnor som inte upplever det. Det har alltså inte att göra med att man skulle "kissa på sig" som en del tror.

Med andra ord så kissar man inte på sig även om det ser ut så och känns som det!
För att uppleva en fontänorgasm måste man vara avslappnad till 100 % med sin partner och när man väl är det så kommer det av sig själv antar jag, rätta mig om jag har fel =)

Nån kanske också kan upplysa mig och alla andra som är nyfikna om hur det känns att få en sån orgasm? Hur känns det som kille att vara med om en sån "händelse"? Vad tycker ni om den orgasmen?

O ni andra får jättegärna vara med och svara på de frågorna =)

Vanessa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0