Vad gör man?

Jo nu är det såhär att jag, Vanessa, har träffat en kille i ca 2 månaders tid.
Jag gillar honom väldigt mycket men... Han har en tjej och de har varit tillsammans i 5 år!
Nu undrar ni säkert: "Varför fortsätter du träffa en kille som redan har en tjej?"
Det är det jag ska förklara för er nu...

När vi fick kontakt jag o den här killen flöt allting på som det skulle. Vi kunder skämta och prata om vad som helst, mer eller mindre.
Efter nåra dagar skulle jag ut me nåra kompisar och det hela slutade med att han kom dit jag skulle gå och allt var jättebra.. Det slutade med att jag gav honom en kyss!
När jag kommer hem får jag sms: "Logga in på msn"
Självklart så loggar jag in på msn och han släpper bomben efter nåra minuter...
Jag blev ju såklart chockad men han sa massa, massa saker som fick mig att vara kvar...
Till exempel: "Jag är med henne för att hon har problem med det här och med det där" och "vi är inte ens ihop längre. Det har vart knas si o så länge"

Jag gjorde ett val och det var att fortsätta ha kontakt med honom.. Lite längre in i våran så kallade relation sååå blev det otroligt jobbigt att veta att han är hemma med henne... De äter tillsammans, delar samma säng, skämtar osv med varandra. Visserligen har de inte sex med varandra men det vet jag ju inte heller.. Är en kille/tjej kåt så är det lätt att man myser lite och blir intima...

Jag har sagt till honom flera flera gånger att jag tänker ha kontakt med andra killar oh träffa andra killar och det är enbart på grund av situationen vi är i, hade det varit han o jag hade jag inte ens kollat på en annan kille!
Men jag kan inte, jag kan inte ha flera bollar i luften. Det går verkligen inte... Känner mig så hemsk och äcklig! Så vad gjorde jag?
Jo jag bröt det med honom... Det var avslutat mellan oss i en vecka ungefär och nu har vi kontakt igen.. Måste tillägga till hans försvar att jag inte heller varit nån ängel! Jag bröt hans tillit till mig.. Vad jag gjorde tänker jag inte gå in på! 

Min fråga till er är: Hur länge ska jag vänta på att han ska avsluta det me sin "tjej"?
Hur länge kan han använda ursäkten: "Men tänk om du gör samma sak igen?"
Vad skulle ni gjort från första början? Gör jag fel som har kontakt med andra?

Aj mitt huvud!!//Vanessa!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är jätte svårt att veta vad man ska göra i din sits, jag kan med egen erfarenhet säga att jag lämnade min man för min älskare och jag har aldrig varit lyckligare.

I det här fallet är du hans älskare, så kanske kommer han lämna sin tjej för dig och bli mycket lyckligare med dig?

Nu vet jag inte vad du har gjort för att bryta hans tillit till dig, men det är en sak som man får jobba upp igen och "bevisa", alltså att han kan lita på dig igen.



Tycker du om honom, och om han tycker om dig, så ser jag inget problem igentligen. Människor utvecklas och går vidare, om du litar på honom och om han säger att han ska lämna sin "tjej" för dig så tycker jag du borde ta honom på allvar.



Som sagt, jag har varit gift, lämnade min dåvarande man för min älskare. Och jag har aldrig varit lyckligare =)

Kanske gör han samma sak för dig om du verkligen vill det?



///Lisa

2010-01-11 @ 09:43:21
URL: http://lisa.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker verkligen att det börjar bli dags för honom nu att bryta med sin "flickvän". Om ni har träffats så pass länge och ni tycker om varandra och han endast är med henne för att hon har problem hit och dit så är det dags att börja växa upp och bli realistisk.



Man kan inte ha två samtidigt i all evighet. Antingen satsar man på den ena eller den andra, eller ingen alls kanske? Men det värsta tycker jag är om han nu är för "feg" och vill hålla er båda två som "öppna kort". Det är absolut inte sjysst mot någon av er, problem eller ej! Eller?



Och det här med förtroende frågan, jag vet inte vad som har hänt, men du har ju sagt att du tänker ha kontakt med andra killar osv, så då borde han ha förståelse för det. Han bor ju trots allt med sin "flickvän". ( om det nu är något i den stilen) Likaväl som han måste återfå sitt förtroende för dig så måste du få förtroende av honom med att han INTE ligger med den andra tjejen och att han KOMMER göra slut snarast för att enbart dejta dig. Man kan inte vara tillsammans med någon för "att han/hon har problem" om man inte har några kärleks-känslor, tycker jag...



Kan han inte gå vidare och lita på dig igen, så borde du kanske inte satsa på honom? För vad är ett förhållande om det inte finns tillit?



Hoppas på det bästa!! Kramar!

2010-01-12 @ 23:20:27
URL: http://sara1989.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0